Dlaczego branżowa krytyka kampanii przeciw dopalaczom jest pożądana. FB Analiza, odcinek 2

Każdy głos hejtu pomaga kampanii – wzmacnia jej reputację anty-systemową. Jeśli kampanii nie cierpią rodzice, wychowawcy, siwe głowy, wtedy młodzież może o niej mówić i może ją oglądać bez obciachu.

Wszyscy znamy Wujka Cześka, naczelnego weselnego lowelasa, który obtańcowuje większość panien i co ładniejsze (jeszcze) mężatki. Wujkowi Cześkowi natura poskąpiła może wzrostu, poskąpiła może włosów (już), a także talentu tanecznego. Ale Wujek Czesiek nie siedzi za stołem i nie smęci śledzia w śmietanie. Jego entuzjazm i zaangażowanie zaskarbiają mu mnóstwo sympatii u pary młodej (bo coś dzieje się na parkiecie) i u obtańcowywanych dziewczyn (bo mają z kim poskakać). Bo Wujek Czesiek rozumie na czym polega istota wesela: trzeba się weselić.

Na każdym weselu znajdzie się też kółko smętokrętów w różnym wieku. Smęcą oni/one i kręcą nosem na eskapady Wujka Cześka. Bo przecież nie wypada w tym wieku. Bo przecież koszula mu wystaje ze spodni. Bo przecież wcale tak dobrze nie tańczy. Bo przecież tylko się ośmiesza. Bo przecież… Pani poda tego śledzika, co ma się zmarnować.

A teraz dokonajmy kreatywnej podmianki i za Wujka Cześka dajmy spot „Stop Dopalaczom”.

(EDYCJA: Film został usunięty z tego profilu, ale jest jeszcze do obejrzenia tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=NBw30KhEjTk)

Wszystkie zastrzeżenia branżowców (brak strategii, amatorskie wykonanie, szef GIS w roli rapera) są trafne –   pod warunkiem, że rozpatrywalibyśmy profesjonalny materiał do telewizji.

Ale to jest social. (Jeśli pamiętasz film Fast Five (Fast and Furious 5), to odtwórz sobie w głowie scenę, w której oficer Hobbs sądzi, że schwytał Toretto – tymczasem Dom wita go w Brazylii, rozkładając szeroko ręce i dając sygnał do otoczenia policjantów przez uzbrojonych rajdowców.)

Albo… (prawa Universalu oraz dwóch przemiłych dżentelmenów ze zdjęcia)

this is social

W socialu króluje prawda, zaangażowanie, rozrywka, dyskusja, dystans do siebie.

To wszystko jest w rapowym spocie „Stop Dopalaczom”.

social pr  --  fb analiza 002a

Tego wszystkiego brakowało w innych, dotychczasowych materiałach anty-dopalaczowych.

social pr  --  fb analiza 002b

Do tej pory kampania przeciw dopalaczom była skierowana głównie do rodziców. Najnowszymi odsłonami twórcy chcą dotrzeć do młodzieży. A jak doskonale wiadomo z wielu przykładów muzyki, ciuchów, napojów gazowanych: to, co lubią starsi, młodsi z definicji wyrzucają do kosza.

Tak więc, droga branżo, krytykuj, ile wlezie. To twoja rola. Dzięki temu bierzesz udział w ważnej dyskusji społecznej.

A my na łamach Social-PR.pl wyrażamy uznanie i poparcie.

Podziel się z innymi

Post Comment