Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/malowane/domains/social-pr.pl/public_html/wp-content/plugins/device-push/index.php on line 130

Warning: file_get_contents(https://apiweb.devicepush.com:8081/1.0/): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/malowane/domains/social-pr.pl/public_html/wp-content/plugins/device-push/index.php on line 130

Kiedy bloger staje się wąskim gardłem? 3 wskazówki na rozwój bloga

Co zrobić z blogiem lub na blogu, żeby czytało go więcej osób — a przez to przynosił lepsze efekty (jakkolwiek zostały one zdefiniowane przez blogera)? John Egan w artykule na PRDaily przedstawia 12 sposobów na — jak to ujął w tytule — wejście na niezbyt uczęszczaną ścieżkę rozwoju bloga.

Trzy najciekawsze według mnie to:

– refresh your content, czyli odśwież kontent

Najpierw wybierz kilka najpopularniejszych postów. Następnie stwórz wariacje na jego temat. Na przykład: jeśli post dotyczył eventów w 2013 roku, napisz o eventach w 2014 roku. Albo: jeśli post dotyczył konferencji w branży medycznej, napisz o tym czy te same wskazówki mogą sprawdzić się w branży IT. Oczywiście – tylko wtedy, jeśli się na tym znasz 🙂 Jeśli nie, zaproś do postu gościa, który zna branżę IT. Albo też tak: z postu “5 wskazówek dla autorów bloga” spójrz na sytuację z drugiej strony i napisz o “5 problemach, przed którymi staje autor bloga”. Treść musi być oczywiście zmodyfikowana, kopiuj-wklej nie przejdzie.

 

– wear your brand

Prosta wskazówka, ale jakże praktyczna. Zaprojektuj swój merchandise z logo bloga i noś/używaj go albo wysyłaj czytelnikom jako nagrody, żeby oni go nosili/używali. Nie przegap żadnej okazji, żeby ubrać się w swoje “ciuchy firmowe”.

 

– generate controversy, czyli głośno i wyraźnie zajmij stanowisko w sprawie, wokół której inni chodzą na paluszkach

Taktyka kontrowersji tak mi się spodobała, że siadłem do dużego, przekrojowego tekstu na ten temat. Tymczasem wszedłem na stronę eksperta, który zaproponował tę wskazówkę. Na zasadzie “OK, sprawdzam –  czy przyjmujesz swoje własne lekarstwo?”. Cóż takiego kontrowersyjnego Marc Ensign proponuje czytelnikom?

 

Od razu powitał mnie tagline “My name is Marc… and my mission is to save the internet* from gurus, rock stars, jedi and ninjas”. Oczywiste pytanie: w jaki sposób? Jako konsultant, pomaga przestać podejmować działania online, które wymagają sporej dozy kreatywnej księgowości, by wykazać efekty. Marc nie napisał tego tak ładnie jak ja, ale o to mu chodzi. Jako mówca, dba, by słuchacze nauczyli się, a nie zostali zarzuceni gadką handlową. Ok, to fajne. Jako tekściarz, pokazuje nowe wzory myślenia o komunikatach. Trochę niewyraźnie, ale w połączeniu z innymi wskazówkami z wpisu Johna ma to większy sens.

 

Potem popatrzyłem na kilka wpisów blogowych Marca. “Death by to-do list”, “An incomplete list of things that piss me off”. “Are you pretty ugly… like me?”. W porządku, może nie zaliczyłbym ich do wielkich kontrowersji, ale też nie są ciepłą papką blogową. “The pussification of the internet”, “15 people ruining social media”… z boku zauważyłem też banerek z napisem “Are you a Dick? If not, there’s no better time to start…” – hahaha, no, to to ja rozumiem. Ok, Marc, test zaliczony.

 

 Te trzy wskazówki podobały mi się najbardziej. Za dwa dni, w kolejnym wpisie, przedstawię bonus: co ja bym zaproponował, gdyby John Egan napisał do mnie z propozycją zamieszczenia jednej wskazówki?

Na podstawie: PRDaily

Podziel się z innymi

Post Comment