Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/malowane/domains/social-pr.pl/public_html/wp-content/plugins/device-push/index.php on line 130

Warning: file_get_contents(https://apiweb.devicepush.com:8081/1.0/): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/malowane/domains/social-pr.pl/public_html/wp-content/plugins/device-push/index.php on line 130

PR-owy BMI, czyli Bullshit Media Index

Przeczytałem wpis Gila Rudawsky’ego na PRDaily pt. “4 pieces of PR wisdom from Hunter S. Thompson” i aż mną zatrzęsło z oburzenia.

 

Nie, nie chodziło o treść wpisu. Wskazówki o tym, że w dobrym guście jest pamiętać, że:

 

– pracuje się dla odbiorców, a nie szefa (czyli pod kogo należy dobierać tematy i język),

– najlepsze historie są dostępne na ulicy, więc warto być w stałym kontakcie ze swoimi źródłami,

– konwencja walki o słuszną sprawę zjednuje czytelników,

– trzeba jak najczęściej korzystać ze swoich silnych stron, bo to one tworzą twoją wyjątkową wartość

 

były ok.

 

Zatrzęsło mną, bo to nie jest żadna branżowa mądrość (wisdom), do której dochodzi się latami ciężkiej pracy i różnorodnych doświadczeń.

 

To absolutne podstawy zawodu. Podstawy uczciwego podejścia do pracy, do czytelnika, do klienta.

 

Mądrość. Ha! Ależ nam – jako branży – obrosły tyłki przez te kilkanaście lat. Korporacyjne sadełko. PR-owy BMI daleeeko poza skalą.

 

Czasem stoimy po obu stronach barykady, a każda z nich ma swoje racje. Tak to jest w życiu. Kto się myli? Nie wiadomo. To się okaże. Otwarta i szczera komunikacja – ten PR-owy ideał, który hołubimy – nie służy wepchnięciu do gardła czytelnika lub oponenta naszego przekazu. Chodzi o zbudowanie kanału wymiany informacji, platformy/środowiska/przestrzeni prezentacji argumentów w cywilizowany sposób. Bez manipulacji, pasywnej agresji, ani unikania trudnych tematów.

 

Maczugi do kąta. Siądźmy przy ognisku i porozmawiajmy.

Podziel się z innymi

Post Comment