Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/malowane/domains/social-pr.pl/public_html/wp-content/plugins/device-push/index.php on line 130

Warning: file_get_contents(https://apiweb.devicepush.com:8081/1.0/): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/malowane/domains/social-pr.pl/public_html/wp-content/plugins/device-push/index.php on line 130

Pułapka contentu. Social-PR prezentuje: FB analiza, odcinek 3

Raz na miesiąc robię sobie szybką nasiadówkę z kilkoma sprawdzonymi blogami. To znaczy takimi, że wiem, że znajdę na nich ciekawe opinie, do których mogę się odnieść we własnych wpisach. W maju ważną kwestią okazały się treści wideo, a w lipcu – pułapka contentu.

21 lipca na blog ShiftComm, Tori Sabourin zadała w swoim wpisie następujące pytania, które według niej pojawiają się w umyśle odbiorcy czytającego wpis brandu w social media:

Why am I interested in this? What value does this post give me? Why would I want to keep reading?

To dokładnie te same pytania, które słyszą przedsiębiorcy i wynalazcy z ust inwestorów. Tyle, że w tamtych przypadkach zadaje się je na samym początku, a potem ewentualnie przy nowych wersjach produktów i usług. Czyli – raz na długi, długi czas.

Tymczasem w socialu trzeba za każdym razem pytać: co czytelnik z tego ma, że przeczyta ten pojedynczy post?

W postach osób znajomych korzyść z poszczególnych interakcji jest dość jasna. Lajkujemy jej profil, ponieważ chcemy być z tą osobą na bieżąco; wiedzieć, co się u niej dzieje. Lajkujemy niektóre jej posty, ponieważ pokazują fajne/niecodzienne/szalone/mądre/inspirujące zdarzenia i przemyślenia. Lajk jest wtedy walutą — podziękowaniem za miłą chwilę spędzoną na czytaniu. Komentujemy wpisy, ponieważ chcemy czegoś więcej. Zwykle jest to pogłębienie treści wpisu: pytanie o zdjęcie, śmieszna uwaga (nawet na pograniczu trollowania), własny komentarz. Wreszcie udostępniamy wpisy, ponieważ chcemy podzielić się wybitnie ciekawym contentem z innymi znajomymi — i pokazać, że mamy dobry gust co do treści socialowych.

A co w przypadku profili marek, firm, instytucji?

Na blogu Convince&Convert, bardzo niedawno Chris Lucas zadał cztery pytania, które pomagają w stworzeniu epickiego contentu. Dwa pierwsze pytania są szczególnie trafne:

What are you customers’ ultimate goals? What can you offer customers that no one else can (or will)?

Oj, tak, myślenie marketingowe (włącznie z teorią wyróżniającej różnicy, USP) mocno przenika do myślenia PR-owego.

Lajkujemy profil, ponieważ chcemy dostawać więcej rozrywki/wskazówek. Lajkujemy posty, dziękując w ten sposób za wyjątkowo rozrywkową/przydatną treść. Komentujemy, chcąc dowiedzieć się więcej lub odpowiedzieć na pytanie zadane we wpisie. Udostępniamy, żeby przekazać informację innym, żeby mieć to pod ręką na przyszłość, żeby pokazać własną znajomość tematu.

W tym kierunku powinna iść właściwa FB analiza każdego postu. Popatrzmy jak to wygląda na dwóch przykładach, tradycyjnie w stylu Social-PR.

Najpierw przykład na minus.

social pr  --  fb analiza 003a

A teraz na plus.

social pr  --  fb analiza 003b

Źródło zdjęcia głównego: Kaboompics.com.

Podziel się z innymi

Post Comment