Test: czy umiesz promować tak jak najsłynniejszy showman na świecie?

P.T. Barnum. Człowiek-legenda.

Jego życie było pełne przygód, dramatycznych wydarzeń, pieniędzy i niekończącej się promocji siebie oraz swych przedsięwzięć biznesowych. Barnum potrafił trafić do ludzi i sprawić, że o nim rozmawiano. A żył w czasach, gdy nie istniały komputery, samochody, a kąpiel brano najwyżej raz w tygodniu (1810-1891).

Jeśli chcesz przekonać się, czy masz zadatki na równie wielkiego przyzywacza sukcesu i szanowanego showmana, rozwiąż ten test.

Po pierwszych pięciu pytaniach nastąpi przerwa na krótkie omówienie filozofii promocyjnej Barnuma. Potem czeka cię kolejne pięć pytań i punktacja całego testu.

 

Pierwsze pięć pytań

(1)  Obserwujesz, że sprzedaż w firmie zmienia się w cyklu sezonowym. Co robisz w okresie dołka?
a — ograniczasz wydatki na reklamę do minimum
b — utrzymujesz wydatki na reklamę, testując różne warianty wiadomości i odmian produktów
c — ograniczasz wydatki na reklamę o połowę

(2)  Chcesz rozpropagować produkt wśród matek małych dzieci. W którym miejscu wykupujesz bilbord?
a — naprzeciwko przedszkola
b — tuż przy przystanku obok największej w okolicy piekarni
c — nieco z boku przy dość uczęszczanej ulicy

(3)  Twoje nowe zadanie: wypromować trasę koncertową nieznanej piosenkarki. Na jaki temat z nią związany przygotujesz kilka pierwszych informacji prasowych?
a — działalność charytatywna
b — jej niepowtarzalny głos
c — promocyjne ceny biletów

(4)  Nie masz pomysłu na nowego newsa do mediów. Co robisz?
a — kontaktujesz się z paroma firmami, po czym przygotowujesz wspólny tekst z jedną z nich, promujący obie firmy
b — postanawiasz przeczekać suchy okres
c — bierzesz jeden ze starych newsów, nieco go odświeżasz i puszczasz do dziennikarzy

(5)  Pojawia się nowy portal społecznościowy. Co robisz?
a — szukasz informacji jak najlepiej się tam promować
b — czekasz, aż wiarygodność portalu zostanie zweryfikowana przez ekspertów branżowych
c — zakładasz profil i testujesz różne komunikaty

 

Interludium

1-b — Barnum korzystał z darmowego rozgłosu, ale za reklamy zawsze płacił.
2-b — Organizując jedno ze swoich tournee po kraju, zamiast wozów konnych Barnum korzystał z pociągów – były one wtedy nowinką, która przyciągała sporo uwagi oraz mogła przewieźć mnóstwo osób jednocześnie.
3-a — Dokładnie w ten sposób Barnum promował w Ameryce pierwsze koncerty śpiewaczki operowej Jenny Lind: zanim ktokolwiek usłyszał jak ona śpiewa.
4-a — Chcąc wzmocnić zainteresowanie pierwszym koncertem Jenny Lind, Barnum skłonił jednego z przedsiębiorców, by publicznie znacznie przepłacił za jeden z biletów. Następnie szybko powiadomił o tym media, przysparzając rozgłosu i koncertowi, i przedsiębiorcy.
5-c — Kiedy zakończono budowę linii transatlantyckiej, Barnum zaoferował 5 tys. dolarów za prawo przesłania pierwszych 20 słów telegrafem za ocean.

 

Druga część testu

(6)  Masz przygotować zdjęcia produktu do publikacji w social media. Na jaki rodzaj fotek postawisz?
a — profesjonalne
b — z codziennego użytkowania/korzystania
c — użyjesz grafik stockowych

(7)  Organizujesz stoisko firmowe na dużych targach. W budżecie rezerwujesz niewielką kwotę na dodatkową promocję stoiska. Co za to kupisz/wynajmiesz?
a — hostessy
b — gadżety z logo firmy: koszulki, kubki, długopisy, smycze
c — gitarę zrobioną z zapałek

(8)  Dostajesz trzy propozycje schematu reklamy. Który wybierzesz?
a — opis rozwiązania poparty racjonalnymi argumentami i liczbami
b — informacja o firmie + opis rozwiązania
c — problem + rozwiązanie + efekt końcowy

(9)  Masz wypromować oceanarium. Piszesz newsa z tytułem:
a — Dotknij żywego rekina!
b — Zoologiczna przygoda edukacyjna
c — Zapraszamy miłośników fauny morskiej

(10)  Jak dbasz o swój rozwój osobisty?
a — dużo czytam
b — chodzę na szkolenia
c — prowadzę blog

punktacja za drugie pięć pytań

6-b
7-c
8-c
9-a
10-c

 

Suma punktów

0-4 — czeka cię długa droga, by dorównać Barnumowi
5-7 — idziesz w dobrym kierunku, ale jeszcze często grasz zbyt bezpiecznie
8-9 — delikatne poprawki i…
10 — idealnie, Barnum byłby z ciebie dumny!

Inspiracją do pytań testowych były informacje z książki Co minutę rodzi się klient Joe Vitale’a, wydanej przez Onepress. Do nabycia w formie elektronicznej w księgarni wydawnictwa pod tym linkiem.

Podziel się z innymi

Post Comment