Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/malowane/domains/social-pr.pl/public_html/wp-content/plugins/device-push/index.php on line 130

Warning: file_get_contents(https://apiweb.devicepush.com:8081/1.0/): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/malowane/domains/social-pr.pl/public_html/wp-content/plugins/device-push/index.php on line 130

Zła wiadomość: wideo w socialu majowym trendem PR

Jak dla mnie to właśnie bezpowrotnie minęliśmy kolejny zakręt w uprawianiu social mediowego PR/marketingu.

Patrząc chronologicznie, na blogu SimplyMeasured.com:

20 maja, tutaj:

(…) visual content has become the most successful type of content on Facebook, and brands recognize the power that photos and videos have on engagement.

To cytat na podstawie 2015 Facebook Industry Report.

26 maja, tutaj:

Over the last few weeks, as season finales aired, ABC has announced the renewed seasons for six of their seven sitcoms (…) and Facebook video has been a big part of the strategy for each one of those shows, accounting for 33% of all posts by the pages of these six shows.

ABC jako producent telewizyjny ma na pewno łatwiejszy dostęp do materiałów wideo niż przeciętna firma. Niemniej, efekt końcowy nie podlega najmniejszej dyskusji.

27 maja, tutaj:

72% of marketers will increase video use in the next year.

oraz

72% marketers want to learn more about videos

To wnioski z 2015 Social Media Examiner Report.

I wreszcie, 1 czerwca, tutaj:

Video is the most popular kid at the party. (…) Video consumption is growing steadily. Consumer internet traffic’s growth rate slowed between 2013 and 2014 (from 24% to 21%) — but global video consumption makes up 64% of that traffic. In fact, global mobile video traffic grew by 55% in 2014.

To liczby z Mary Meeker’s Yearly Internet Trends Report.

Specjaliści branżowi włożyli (i będą wkładać) wiele wysiłku w przygotowanie ciekawych treści: zdjęć, linków, statusów, pressów, konferencji. Te formy treści w social media są wciąż potrzebne. Czytelnicy/klienci wciąż będą ich szukać, będą je przeglądać, zbierać na Flipboardzie, lajkować i udostępniać.

Ale znajomość tych narzędzi przestanie być gwarantem sukcesu. Tak jak na stadionie podczas meczu: fajnie jest wstać razem z innymi, ale moment później meksykańska fala jest już w następnym sektorze. Jeśli wciąż stoisz, to wyglądasz dziwnie. Usiądź i przygotuj się na kolejną rundę: tworzenie wartościowych filmów wideo. Krótkich, sześciosekundowych na Vine. Albo dłuższych na YouTube.

Trzeba dodać nowe kompetencje. Może zatrudnić nowych ludzi, może outsource’ować produkcję. Dojenie (od cows: kwadrantu w macierzy BCG) zdobytych socialowych umiejętności trwa bardzo krótko. Co chwilę pojawia się nowa platforma albo format, gdzie trzeba odkryć nową kombinację czynników, które najlepiej przekazują przesłanie i przygotowują grunt pod lewe proste (Gary Vaynerchuk, yo!). Na jakie opóźnienie możemy liczyć w Polsce? Najwyżej na takie, ile zajmie globalnym markom przesunięcie kolejnej części budżetów z tradycyjnej reklamy w social. Kwartał? Pół roku? Kto się spóźni, będzie wyglądał jak ubogi kuzyn.

PS. Ten tekst mógł mieć tytuł „Bezpowrotnie minęliśmy zakręt w social media”. Dlaczego zdecydowałem się na wersję z mniej przyjemną atmosferę i jak to przekłada się ogólnie wyniki w socialu – o tym przeczytasz w czwartkowym wpisie. Tak, wiem, to dzień wolny od pracy. Idealny na lekką i pożyteczną lekturę 😉

Podziel się z innymi

Post Comment